LifeMoney

Push notifikace jsou v Česku poměrně využívané

Upozornit na zbylé zboží v košíku nebo na slevové akce. To notifikace umí, a i proto je e-shopy využívají. Podle posledních statistik lze říct, že push notifikace nabízí skoro dvě stě e-shopů, které tímto stylem probouzí zájem zákazníka, a naopak zabíjí jeho neaktivitu. Podle odborníků jsou notifikace skvělým marketingovým nástrojem, který může zvýšit prodeje i o několik procent. Když jsou však notifikace tak efektivní, proč je nevyužívá daleko více e-shopů? Přece jenom internetových obchodů je na trhu celá řada, proč se tomuto marketingovému nástroji brání? 

Důvodem je především to, že se majitelé e-shopů domnívají, že jsou notifikace až příliš otravné nebo obtěžující. Neuvědomují si však jeden fakt, a sice že každou notifikaci si mohou uživatelé sami vypnout, pakliže to budou chtít. Při tomto uvážení už žádnému e-shopu nestojí v cestě nic, co by zabránilo používání notifikací. 

Push notifikace zvýší prodeje 

Jak již bylo zmíněno, v moci notifikací je zvýšit prodeje internetových obchodů. Notifikace umí probouzet zájem zákazníků, stejně tak zabíjí jejich neaktivitu. Umí se zasílat na základě dřívějšího chování uživatelů v aplikaci, což může přinést ovoce. Na základě dřívějšího chování mohou například vyhodnotit, kdy by uživatel měl zájem o nákup, a v ten okamžik se rozešlou. 

Jedná se o velmi chytrý marketingový nástroj, který může upozornit na leccos. Například může upozornit na zmiňované zbylé zboží v košíku, také na slevové akce nebo na výprodeje, které se zrovna v obchodě konají. 

Notifikace musí být krátké a úderné

Aby však notifikace byly ku prospěchu podniku, musí být nejen krátké, ale také především úderné. Žádný uživatel nemá zájem o zasílání slohových prací, které mu hned po přečtení pár vět neřeknou, o čem vlastně pojednávají. Při tvorbě notifikací se držte raději kratších zpráv, které zaujmou, budou trefné a uživatele donutí k akci.