Jak přestat kouřit

Leze vám kouření do peněz a zhoršuje váš zdravotní stav? Chtěli byste přestat, ale opakovaně narážíte na problémy se sebekázní a vůlí? Připravili jsme pro vás několik tipů, které vám mohou pomoci tyto problémy překonat. 

Nikotinové náhrady cigaret 

Pravděpodobně nejoblíbenější cestou, jak se zbavit kouření jsou různé nikotinové výrobky, které neobsahují jiné škodlivé látky. Zvolit můžete například žvýkací tabák nebo nikotinové náplasti. U těchto produktů je však důležité vnímat, že se jejich užíváním plně nezbavujete závislosti, ale pouze se zbavujete určitých škodlivin, které v nich nejsou na rozdíl od cigaret obsaženy. 

Náhradní rituály 

Pokud se rozhodnete pro úplnou abstinenci bez jakýchkoliv náhrad. Doporučujeme vám utvořit si v časech, kdy jste byli zvyklí kouřit vytvořit jiné rituály. Můžete si například dopřát něco dobrého, uvařit si čaj nebo kvalitní kávu a nahradit tak dosavadní kouření jinou aktivitou. 

Dejte si reálné cíle 

Snažte se odvykání dobře rozplánovat. Pokud víte, že jste byli v minulosti opakovaně neúspěšní při radikálních odvykacích pokusech, zkuste spíše pozvolnou abstinenci. Pokud vás naopak i snížené dávky nutí k opětovnému zahájení kouření, zvolte spíše náhlou a úplnou abstinenci. Zkuste si zkrátka nastavit dlouhodobou strategii, která je trvale udržitelná a na jejím konci nebudete mít problém kouření kompletně vynechat. 

Odměňte se 

Nebojte se v odvykání odměňovat. Pokud dokážete naplnit stanovené cíle, kupte si nový kus oblečení nebo se zaměřte na dlouho odkládaný nákup nového mobilu. Když budete odměnami dostatečně motivováni, pravděpodobně budete výrazně úspěšnější. 

Samozřejmě existuje více možností, jak přestat kouřit, ale v každém případě jsou nyní tyto možnosti těmi, jimiž byste svou odvykací kůru měli započat. Tedy hned poté, co se obrníte dostatečnou trpělivostí a vytrvalostí a vírou v sebe samotného. 

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..